Здравейте и добре дошли!

Куилингът е изкуство, което се превърна в моя страст. В този блог ще пиша всичко, което е свързано с темата-малко за историята и разпространението на тази техника; за материалите и инструментите-какви и откъде да си ги закупим (как сами да ги направим); ще се опитам да направя няколко урока "стъпка по стъпка" за направата на фигури и не на последно място ще показвам моите "творби". Целта ми е да популяризирам тази прекрасна техника, която в България макар и да не е много разпространена, напоследък има доста последователи. Това е от мен ... Очаквам Ви да се включите и незабравяйте да се усмихвате!



понеделник, 1 февруари 2010 г.

Материали и инструменти

За да се използва техниката квилинг е необходимо:
1. Хартиени ленти с различна ширина 3, 4, 6 и 10mm.
В България аз не съм намирала да се продават готови нарязани ленти за квилинг, но може да се поръчат от чужди сайтове или да се нарежат с макетно ножче и линия;с ролков нож;с гилотина;с шредер и др.Аз на този етап използвам макетно ножче и линия и работя предимно с 3mm ленти.
Друго важно значение за хартиените ленти е вида на хартията.В търговската мрежа се предлагат много видове хартии и картони - различни както по дебелина,така и по размери. Аз използвам предимно 80грамова цветна хартия - размер А4 и по-рядко акварелен картон 160грама.
2.Лепило-може да се използват почти всички канцеларски лепила - течно, сухо и т.н.Аз препоръчвам С200-с него се работи лесно, не оставя следи след изсъхване и лепи качествено.
3.Шаблон на кръгчета - продава се в повечето книжарници и се използва а постигане на еднаквост на отделните елементи.

4. Уред за навиване на хартиените ленти - аз му казвам навивачка.Може да се поръча от чужди сайтове или да се приспособи нещо от подръчни материали. За целта може да се ползва клечка за зъби, дървено шишче, игла и др. Аз използвам игла, на която отрязах върха(откъм ухото, така че се получи отворен прорез в който се слага лентата за по-лесно навиване)и я забих в пръчка силикон.
5.Пинсета.Нужна е за по-прецизно поставяне на детайлите.
6. Чертожни инструменти - линия, триъгълник и др.по желание.
Това са основните неща, но най-важното е желание и много въображение. Успех!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че отделихте от времето си за да разгледате моя блог. Мнението Ви е много важно за мен!